Temuduga SPA kali ke-8



16 April 2015
9.00 am
Bilik Perbincangan
Kolej Pembantu Perubatan Seremban
Hari interview.

Pada hari kejadian mak telah mengambil cuti utk menghantar aku ke temuduga.
FYI, mak jugak ade printkan notes skop pekerjaan untuk aku. so sweet kan.
Tu la mak aku, even depan2 tough, dlm soft tau.
Sampai je, aku tanya pak guard, tempat interview dekat mana?
So, dier pon kate la dekat tingkat 2.
Pergi la naek tingkat dua.
Bilik dier besar. cm dewan kt sekolah. Mle2 aku dduk dekat luar sebab dekat dalam ramai sangat orang.
Lepas tu, ade la sorang makcik ni pergi suruh2 aq masuk dalam. Masuk je la.
Aq dduk je dlu. Pastu berborak jap dgn org sebelah (Nama, Umur, Asal)
Lepas tu, ade orang baru masuk jugak. Duduk sebelah aku. Lepas tu, ad sorang lg baru masuk lelaki.
Aunty administrator tu pon tanya budak tu, "adik, tgok surat" "kena pergi interview dkt bawah"
Lepas tu aku terus bangun, tunjuk surat aku pulak "jawapan yang sama la keluar." aku kena pergi interview dekat bawah. sama jgk dgn bdk sebelah aku yang baru sampai tadi.
So, kitorang pon turun la sekali.
Lepas tu, sampai bawah. pakcik administrator suruh duduk dulu. Daftar ikut turn ye.
Aku nombor 16.
Ada sorang keluar dari bilik interview.
Aku pon ambil kesempatan tanya temuduga berapa orang, lelaki ke perempuan?
Alhamdulillah, dapat dua orang. dan best news is dua - dua lelaki.
Sementara tunggu turn aku, baca apa yang patut. Tenangkan diri sendiri.
YA LATIFF(semoga Allah lembutkan hati interviewer)

Sampai je turn aku.
Loceng berbunyi menandakan aku kena masuk.

Apabila sudah masuk.
"Assalamualaikum dan selamat pagi" (sorang muslim, sorang lg india)
Diorg pon jawab la salam aku.
Aku pon dengan cermatnya pergi passkan resume + sijil2 aku dkt diorg.
Interviewer 1: "Please have a seat"
Me: Alright, thank you. (pergi la dduk, da gabra sebenarnya, sbb da start speaking tu, nmpaknya mmg aku kena jawab dalam english laa ni)
Da laa english aku da berkarat. ("peluh sejuk da start turun dah waktu ni.)
Interviewer 1: Okay, please tell me about yourself.
Me: sah, kne speaking. nak xnak kena laa kan. Uncle ni mmg laaa, sje propa sruh aku speaking pulak
Aku pon start la speaking cabuk psl biodata aku. (Name, Age, Address, Family, Occupation, Experience in working, studying start UPSR etc)

Lepas tu dier tanya soalan pasal leadership. Apa yang perlu kita ada untuk menjadi leadership yang berjaya. Macam mana nak pastikan team akan berjaya? (version Melayu aku)


Aku pun meraban laa jawab dengan bahasa yang tungang terbalik. Lantak la, janji aku jawab dengan bersungguh2 kan. Kena la tunjuk sikit effort tu kan.

Dier tanya jugak psl sekarang tgh degree in Multimedia,
so mcm mana?
Aku pon cakap la, sebelum ni aku diploma in science.
Then, degree aku mintak sains kesihatan. tp xdapat.
Tu yang mintak SPA.
Aku struggle sikit belajar multimedia ni sbb aku xada basic untuk subjek programming.
Serious struggle.

Okay, habis satu part.

Second part current issue.
HAH.
soalan dier

1. Apakah tema merdeka tahun lepas?
Nasib baik laa aku da menggunakan pakcik kesayangan aku "Pakcik GOOGLE"
2. Apakah GST?
Alhamdulillah, ni mmg current sgtkan. so, mmg tau laa
3. Nama menteri?
 of course la kan
4. Misi, Visi

Done.

Next part, the job itself.


1. Dier tanya apa yang kita nak.
2. Dier akan bagi situasi dekat kita.
Ini biasanya ikut skop kerja yang kau paling nak sekali lah.
Setiap kali aku interview, aku punya keutamaan mesti berubah

Dulu2 - MA, MA, dier kata xnak ambil nurse ke? Mmg xla aku nak ambil nurse kan.
Sekarang - FISIOTHERAPY
 Latest - INSPEKTOR KESIHATAN
 http://r26.imgfast.net/users/2612/75/87/24/avatars/3584-91.jpg
xpernah nak sama pon. sbb tu laa xdpt2 kot kan.

Jawab la dengan berhemah.
Aku siap da keluar ayat
"Sir, may I explain it in Malay please ?
hahhaaaa, lawak pulak bila tgok diorg gelak. Kiikikikiki~

Ayat last dier, okay. rasanya sampai sini jela..
Result awak pun cemerlang, awak pon boleh jawab soalan2 kami.
Ini terpulang kepada SPA lah, tgok diorang ambil awak ke x? Tunggu result je lah nnti.
Okay syafiqah?

Aku pun cakap la, okay baiklah.
Terima kasih.

Aku keluar je dari bilik temuduga tu. Alhamdulillah
Syukur, dua2 lelaki. (serious x sesusah yang sebelom2 ni)
Aku pun lebih relax la.
Xcomplicated mcm ad interviewer perempuan.

Mungkin Allah da tetapkan kalau la akku interview dekat tingkat atas tu kan komfom la ada perempuan dalam dewan tu.
Syukur Alhamdulillah.

Aku pun tggu la adik sebelah aku tu habis interview dulu.
Kitorang gerak keluar sekali.

Dier pon cerita la macam mana interview dia td. Dier priority dekat MA.
So, dier tanya pasal penyakit.
Diabetes, sakit jantung. 
Lebihnya pasal situasi jugak lah
Diorang nak tgok kebolehan kita bercakap je.



Alhamdulillah.Sekarang ini tgh tunggu result lagi.
Untuk kali yang ke-8
LAPAN~
15 May 2015.
InsyaAllah, kalau ini yang terbaik dapat la tu.
Kalau xdapat. Xde rezeki la nmpaknya.

 Nak xnak terpaksalah kita meneruskan usaha.
go go go! Multimedia Student.
insyaAllah. segalanya akan dipermudahkan. AMIN.



panjang lebar berceloteh
esok kelas kol 8.
Esok la kite publish ea.
Night peeps.





Previous
Next Post »

2 comments

Write comments